Yamaha X-City 250

Honda CBF150’den memnun kalmayınca yeni bir motosiklet arayışına girmiştim. Sonunda Yamaha X-City 250 almaya karar verdim.
Motoru teslim alıp kalabalık trafiğin içine daldım. İlk izlenimim selesinin önceki motorlarıma göre biraz daha yüksek olduğuydu. Gaz kolunun ve fren kollarının tepkilerini defalarca denedim. Gaz kolu oldukça iyi tepki veriyordu. Arkamdaki araçla arayı açmak istediğimde istediğimden fazlasını yapabiliyordu. Frenler ise balataların ve lastiklerin yeni olmasına rağmen fena değildi. Vites değiştirme derdi olmaması ise sürüşte rahatlık sağlıyordu. Boğaz köprüsünü kuvvetli rüzgara rağmen rahat bir sürüşle geçtim. Önceki motosikletlerimde kuvvetli rüzgarda boğaz köprüsünü geçerken epey geriliyordum.
Teknik Özellikleri :
Motor tipi Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı
Motor hacmi 249,8cc
Çap x Strok 69,0 mm x 66,8 mm
Sıkıştırma oranı 10.0 ± 0.4 : 1
Maksimum güç 15,6 kW @ 7.500 dev./dk.
Maksimum tork 21,5 Nm @ 5.800 dev/dk.
Yağlama Islak karter
Yakıt sistemi Yakıt Enjeksiyonlu
Ateşleme sistemi TCI
Çalıştırma Elektrik
Şanzıman V-Kayışı Otomatik

Şasi

Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön teker hareketi 100 mm
Arka süspansiyon Tek kol
Arka teker hareketi 105 mm
Ön fren Tek Disk, Ø 270 mm
Arka fren Disk, Ø 240 mm
Ön lastik 120/70-16
Arka lastik 140/70-15

Boyutlar

Toplam uzunluk 2.215 mm
Toplam genişlik 785 mm
Toplam yükseklik 1,430 – 1,475 mm (adjustable windscreen)
Sele yüksekliği 790 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.470 mm
Minimum yerden yükseklik 165 mm
Islak ağırlık 173 kg
Yakıt tankı kapasitesi 10,5 litre

Uzun Süreli Test Sonuçları

Kullanım Süresi : 6 yıl

Km : 48 bin

Sonuç :

Konfor : Çok iyi.

Sağlamlık : Çok iyi.

Top Speed : 140 km/h

Yakıt sarfiyatı : Şehir içi 4 LT/100 KM.  Uzun Yol: 3.4 LT’/100 KM.

Kronik Sorun : Yok

Arızalar : Yakıt Pompası değişti, Arka jant değişti. Radyatör fanı değişti

Parça değişim süreleri : Arka balatalar çabuk bitiyor. (4-6 bin km.) Ön balatalar en az 20 bin km. gidiyor. Varyatör kayışı,bagalar(20 bin km), Debriyaj balatası 46 bin km.

Yedek parça fiyatı : Pahalı.

Reklamlar

Yamaha X-City 250” için bir yanıt

  1. Selamlar. Yaklaşık 3 senedir x-city kullanıyorum. Yağ/balata değişimi vb. hafif/orta bakımlarını yapıyorum fakat valf ayarı vb. ağır bakımları gelmeye başladı. motosiklet.net paylaşımınızda x-city vp250 servis el kitabına sahip olduğunuzu belirtmişsiniz. Forum üyeliğim yok. x-city servis el kitabını (ingilizce versiyonu da olabilir) e-mail aracılığıyla paylaşmanız mümkün müdür? Dijital kopyası yoksa İstanbul’da size uygun bir yere gelip kopyasını çıkartmam mümkün müdür? Adresim mehmetyilmaz3482@gmail.com , teşekkür ederim.

    Yanıt: YAMAHA XCITY250 yazısına service manueli ekledim. Kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s