3 Gün 1800km. Ege Turu

Bir kaç Ege şehrine gitmem gerekiyordu. Epeydir motosiklet gezisi yapamadığımı düşünerek yola motosikletle çıkmaya karar verdim. Böylece işlerin yanı sıra motosiklet gezisi yapmış olacaktım. Motorum yola hazır bekliyordu. Rota İstanbul-Eskihisar Feribot İskelesinden
Topçular, Orhangazi, Gemlik, Balıkesir, Altınoluk, Küçükkuyu, gerekirse Didim ve İstanbul’a dönüş şeklinde olacaktı. Gerçekleşen rota ise şöyle oldu;

etap1 etap2 etap3
etap4 etap5 etap6

DSC09834 DSC09837
Yola gece çıkmaya karar verdim. Uzun seyahatlerde gece yol almak daha az yoruyordu. Üstelik gece yolculuğundan keyif alıyordum. Sabaha karşı kalkıp hazırlıklarımı yaptım. Gerekli ekipman ve eşyalarım arka çantaya sığmıştı. 3 günlük bir tur olacağı için yan çantaları almaya gerek duymamıştım.
screenshot-from-mov_00531
Eskihisar Feribot İskelesi gişelerine geldim. Feribot biletine 10 TL ödedim.
DSC09842 DSC09844
Topçular’da feribot’tan indikten sonra Orhangazi istikametinde rampalarını tırmanırken hava soğudu ve sis etkili olmaya başladı. Üşümeye başlamıştım. Termal içlikleri evde bırakmıştım. Yağmurlukları giymek zorunda kaldım. Yağmurluklar gayet iyi iş gördü. Tempolu bir sürüşle Gemlik üzerinden Balıkesir istikametine yöneldim. Daha önceleri
motosiklet kullanırken müzik dinlemeye pek sıcak bakmıyordum. Fakat tek kulaklık takarak dinlediğim müzik konsantrasyonumu yükseltiyordu. Motosiklet adeta müzikle uyumlu hareket ediyordu. “Böyle gidilen uzun mesafeler insanı yormaz” diye
düşünüyordum.Bugüne kadarki en keyifli sürüşümü yapıyordum.
DSC09846 DSC09847
Altınoluk’a vardığımda sabat saat 10:00’a geliyordu. Uğrayacağım yerlere gittikten
sonra Küçükkuyu’ya geçtim. İşim gereği Altınoluk ve Küçükkuyu’da bir çok yere uğradıktan sonra saat 16:00’ya geliyordu. Didim’e de gitmeye kara vermiştim. Bilgi vermek için eşimi aradığımda “gece orada konakla dinlen. Yarın yola devam edersin” dedi. Biraz yorgunluk hissediyor olmama rağmen motosikletten inmeye niyetim yoktu.
“İzmir’e varınca otele giderim” diyordum. Rotayı İzmir istikametine çevirdim.

dsc09848 DSC09850
İzmir’e vardığımda hala motosikletten inmeye niyetim yoktu. “Didim’e çok kalmadı devam edeyim” dedim. Bu aslında yanlış bir karardı. “Biraz daha, biraz daha” derken kaza riski artıyor. Didim’e vardığımda saat gece yarısına yaklaşıyordu. Tripmetreye baktığımda 880km.yi gösteriyordu. Bir günde katettiğim yol rekoru idi. Bir otel bulup yerleştim. Hemen yatmayı isteyecek kadar yorulmuştum. Fakat perişan da değildim. Motosikletin konforundan kaynaklanan bir rahatsızlık olmamıştı. 100-200 km. sonunda heryerim tutuldu diyenleri hiç anlayamayacağım galiba.
screenshot-from-mov_0059-avi
Ertesi gün Didim’deki işlerim bittikten sonra yeni rotam belli oldu. Yeni rotam Çandarlı idi.
dsc09853 DSC09854
Söke yakınlarında Şenol’un Yeri’nde köy kahvaltısı yaptım. Kahvaltı çok güzel görünüyordu. Fakat sivrisinek taarruzu altında fazla bir şey yiyemedim. Boynumda bir sürü şişlikle kahvaltıdan kalkarken asıl kahvaltıyı sivrisineklerin yaptığını düşünüyordum. Öğleden sonra Çandarlı’ya vardım. Büyük bir tesadüf sonucu amcamla karşılaştık. Uzun yıllardır görüşemediğim amcaoğlu da oradaydı. Hoş bir karşılaşma oldu. Gece Çandarlı’da konakladıktan sonra Bergama-Soma-Savaştepe-Topçular
üzerinden İstanbul’a dönüş yaptım.

3 Gün 1800km. Ege Turu” için bir yanıt