Deliktaş Köyü Antik Alanı Gezisi-Dikili

Dikili yakınlarındaki Deliktaş köyünde antik kalıntılar olduğunu öğrendiğimizde gidip görmeye karar verdik. Deliktaş Dikili-Çandarlı arasında bir köy. Deliktaş sapağından sonra bamya tarlaları arasından ilerleyerek I. Derece Arkeolojik Sit Alanı olan köye varılıyor. Köye adını veren kayalıklara doğru ilerleyip yolun bittiği yerde aracı park ediyoruz. Kısa bir tırmanış sonunda kaya sunağının bulunduğu yere varıyoruz. Oyularak oluşmuş iki büyük göz bulunan kaya bloğunun tepesinden bakınca ova, Deliktaş köyü, köyün arkasındaki baraj gölü ve Çandarlı körfezi manzarası önünüze seriliyor. Antik zamanlarda adak ve kurban koymak için oyulan mağara boyutundaki bu deliklerde çok miktarda keçi dışkısı var. Gezimizi tamamlayıp köye indiğimizde bu Alevi köyünün sakini Cafer dede ile tanışıyoruz. Bizi konukseverlikle karşılıyor. Kökenlerinin Ordu Çepnisi olduğunu anlatıyor. Bahçesindeki incir ağacından incir toplayıp ikram ediyor. Zindancık adı verilen antik bölgenin yolunu tarif ediyor. Vedalaşıp zindancık antik alanına gidiyoruz. Bulduğum her kaya bloğunun tepesine tırmanma alışkanlığım epeyce yorulmama sebep oluyor. Zindancık bölgesinde kayaların dibinden çıkan küçük bir su kaynağı ve üzerinde dinlenen minik su kaplumbağası görüyoruz. Geziyi tamamladıktan sonra beklediğimden daha güzel bir gezi olduğunu düşünüyorum.