Baharda Motosikletle Kartepe Gezisi

Kartepe, İstanbul’a yakınlığı, Bolu dağlarından daha fazla olan yükseltisi ve bozulmamış doğası ile çok güzel bir yer. İstanbul’a yaklaşık 125km. mesafede olması nedeniyle günübirlik gezmek mümkün. İstanbul’dan kısa bir süre için de olsa uzaklaşmak, temiz hava ve doğada dolaşmak için cazip bir seçenek. Kartepe’ye motosikletle İlk defa gidecektim. Bu nedenle benim için daha da cazip bir gezi olmuştu. Kısa bir hazırlıktan sonra yola çıktım.

Çamlıca gişelere gelince motoru sağa çektim. HGS kartını cebimden çıkarıp hazırladım. Sistem kartı okuyabilsin diye gişelerden yavaşça geçtim.
İzmit yakınlarında bir kaç dakikalık fotoğraf molası verdikten sonra İzmit Doğu çıkışında otobandan ayrıldım.

Kısa bir sürüşten sonra Maşukiye’ye vardım. Artık yol Kartepe’ye kadar sürekli tırmanış.

Kuzuyayla Tabiat Parkı piknik yapmak ve gezmek için ideal. Bu bölgenin en yüksek rakımlı tepesi olan Keltepe’ye de çıkılabiliyor. Parka giriş ücretli.
Kuzuyayla Tabiat Parkı piknik alanına vardıktan sonra bir kaç fotoğraf çekip Keltepe’ye doğru yöneldim. Yolu çok bozuk. Fakat girmeye değer.
Keltepe’ye tırmanırken tabiatın güzelliği yolun bozukluğunu unutturuyor. Tepeye vardığımda, manzaranın güzelliği ve verici istasyonunun çirkinliği beni bekliyor.
Fotoğraf makinesi ile resim çekerken. Motosikletin yolcu ayak basamağına cırtlı kayış ile sabitlediğim action kamera ile video çekiyorum.
Tepeye Green Park Otel‘den teleferikle ulaşmak mümkün. Kış mevsimi kayak turizmi olması nedeniyle otelden çevreye teleferik ağları kurulmuş. Fotoğraf çekerken kayaların arasında bir kertenkele dikkatimi çekiyor. Şehirde gördüklerimizden epeyce büyük. Hemen ilerisinde piknikçilerin attığı çöp poşeti göze çarpıyor.  Bütün engelleri aşıp zirveye ulaşmayı başarmışlar 🙂
Keltepe civarı kışın en çok kar tutan bölge. Kayak pistleri de bu civarda yer alıyor. Tabiat kışın yorgunluğunu yavaş yavaş üzerinden atıyor. Fakat ağaçlar tam olarak toparlanamamış..
Artık dönüş zamanı. Kuzuyayla piknik alanının biraz aşağısındaki çeşmede mola veriyorum. Su içilebilir diye yazmıyor. Fakat, buz gibi akan suyu hiç düşünmeden içiyorum.
Çeşmenin arkasındaki ağaçlıklarda tabela göze çarpıyor. “Tabela buraya tesadüfen konulmamış” diye düşünüyorum. Ayılar çeşmenin altındaki su haznesinden su içmek için buraya gelmeye alışmış olabilirler. “Bir ayı ile karşılaşırsam cebimdeki köpek kovucu işe yarar mı acaba?” diye aklımdan geçiyor. Dönüş yoluna hazırlanırken, “insanlar mı yoksa hayvanlar mı daha tehlikeli?” diye düşünüyorum.