Motosikletle Tuhaf Bir Gece Yolculuğu…

Motosikletle gece sürüşlerini severim. Uzun yol sürüşlerini gece yapmayı tercih ederim. Fakat daha fazla risk almak anlamına geldiğini de biliyorum. Riski arttıran bir çok etken vardır;

– Gündüz sürüşüne göre daha az görebilmek ve daha az görünür olmak.

– Yoldaki taş, yağ, arızalanmış araç vs şeyleri zamanında fark edememek.

Bu yolculukları yalnız yapmak risk listesini arttırır. Motosiklet kullanmak büyük zevk. Tek başına karanlığı delerek yol almak, bu zevke biraz gizem, biraz macera ekliyor. Yolda sürprizlerle karşılaşmaya da hazır olmalısınız.  Savaştepe yakınlarında karşılaştığım tuhaf olayda olduğu gibi…

İstanbul-İzmir rotasında Savaştepe-Soma güzergahı, stabilize yolu ve gece ıssız olması nedeniyle cazip bir rota değil. Herhangi bir arıza durumunda diğer rotalara göre yardım bulmak epey daha zor. Fakat, yol yaklaşık 40 km kısalıyor. Bu nedenle genelde Savaştepe-Soma-Bergama güzergahını kullanırım. Çiseleyen yağmur altında Balıkesir yakınlarında ilerliyordum. Saat 24:00’ü geçmişti. Yağmurluklarım sayesinde pek etkilemiyordum. Savaştepe sapağına girdim. Karanlığı delerek ilerlemeye başladım. Savaştepe’ye 20 km kala tuhaf bir görüntü ile karşı karşıya kaldım. Yolun 5-10m. dışında üzerine beyaz çarşaf geçirmiş bir kişi vardı. Sağa sola hareket ediyordu. Yakındaki çalılıkların içinden fenerle ışık efekti yapılıyordu. Pek işe yaramıyordu. Çünkü motorun uzun farı fener ışığını etkisiz hale getiriyordu. Şaşkınlıktan az daha duracaktım. Gasp girişimi olabileceğini düşünerek devam ettim. Beni devirmek için yola bir şey yuvarlamaları ihtimaline karşı pür dikkat geçtim. Bir ses duymadım. Kulaklarımda silikon kulaklıklar takılıydı. Yüksek sesler dışında ses duymam mümkün değildi. Hızlanmak istedim. Fakat yağmur, karanlık ve virajlar nedeniyle 60-70 km/h’den fazlası güvenli olmuyordu. Arkamdan gelen bir araç yoktu. Fakat, tedirgin olmuştum.  Gece tek başına sürüş yapmanın keyfi gitmişti. Önümde Soma’ya kadar  ıssız bir yol vardı. Yol üzerindeki olası tehlikelere odaklanmıştım. Demiryolunun geçtiği hemzemin geçit en tehlikeli yer diye düşünüyordum. Çünkü, oradan geçerken iyice yavaşlamak gerekiyordu. Tam demiryolu geçidini geçerken motor stop etseydi ne olurdu? Herhalde motoru bırakıp Soma’ya kadar koşardım. Soma’da durabilirmiydim? Orasını bilmem. 🙂  Demiryolu geçidini geçince gayri ihtiyari bir şekilde gaz açtım. Çocuklukta dinlediğim hayalet hikayeleri etkisini gösteriyordu. Sanki üzerimde bir şeyler uçuşuyordu. Zaman zaman maceracı tarafım devreye girip “Vay be! Ne macera!” diyordu. Kısa sürede yerini endişeye bırakıyordu. Yalnız olmasaydım gülüp geçerdim. Yalnızken insan normalde etkilenmeyeceği şeylerden etkilenebiliyor. Karanlık, yağmur ve stabilize asfalt üzerinde 40 km… Soma’yı görünce derin bir nefes aldım. Elbette daha yolum vardı. Fakat, nispeten aydınlık bir yolda ilerleyecektim. Bu da benim için yeterliydi. Yağmurun durmaya niyeti yoktu. Yağmurluklarım ıslanmamı engelliyordu. Fakat sürüş güvenliğinin düşüklüğü yaptığım işin ne kadar doğru olduğunu sorgulamama neden oluyordu. İkiteker tutkusu insana en mantıksız işleri yaptırabiliyor. Yaklaşık 9 saatlik  yolculuk sonunda kazasız belasız eve vardım. Yağmur, karanlık, yorgunluk, biraz da korku… Herşeye rağmen motorla yollarda olmak çok zevkliydi. Fakat “bir daha gece Savaştepe yolunu kullanmam” diyordum. Kask kamerası kayıtta olmadığı için olayın çekimini yapamamıştım. Bir başka yolculukta gece aynı yerden geçerken bizim hayaletin mekanlarını çektim.

Not : Bu olayı motosiklet forumlarında paylaştığımda ilginç bir cevapla karşılaştım.

Çay bana dokunuyor.  🙂

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s