Şahindere Kanyonu Jeep Safari Turu

Yine yollardayız. 100 km. sonra Akçay’a ulaşacağız. Buradan Şahindere Kanyonu Jeep Safari turuna katılacağız. Bu sefer action kameranın su altı kabını yanıma almayı unutmuyorum. Tur kapsamında gölette yüzme var. Mıhlı şelalesinde yapamadığım su altı çekimlerini burada yapmak istiyorum. Akçay’da eşimi Demre Tur bürosu önünde bıraktıktan sonra, arabayı park etmek için arka sokaklara yöneliyorum. En ücra sokaklarda bile park ücretli. Gelir elde etmedeki uyanıklığı için Akçay belediyesini tebrik ederim. Arabayı park ettikten sonra eşimle kahvaltı yapacak yer arıyoruz. Ömür Lokantası‘nın mercimek çorbasını ikimiz de beğeniyoruz. Kahvaltıdan sonra Demre Tur bürosunun önünde bekleyen jeep safari aracına binip, hareket saati olan 10:30’u bekliyoruz. Ve dünyanın sayılı tabiat alanlarından birine doğu hareket ediyoruz. Bir süre sonra karayolundan ayrılıp Kaz Dağlarına doğru tırmanmaya başlıyoruz. Avcılar köyünde mola veriyoruz. Burasının son yerleşim yeri olduğu, artık toprak yoldan devam edileceği söyleniyor. Ben köy kahvesinde oturup karadut suyu içmeyi tercih ediyorum. Eşim ise boş durmuyor. Köy içinde fotoğraf gezisi yapıyor. Hareket zamanı geldiğinde tekrar araca doluşuyoruz. Artık toprak yolda ilerliyoruz. Bir süre sonra Kışladağ Giriş Kontrol Noktasına ulaşıyoruz.

Rehberlerimiz Milli Parka giriş için gerekli işlemleri yaparken biz de fotoğraf çekiyoruz. Manzara anlatılamayacak kadar güzel. Edremit körfezine hakim bir sırttayız. Fotoğraf çekerken bu bölgeyi gerçekten gezdim diyebilmek için çadır kampı yapmak gerektiğini düşünüyorum.

Tekrar yola koyuluyoruz. Araç çok rahatsız. Bozuk toprak yolda çukurlara girdikçe hop oturup hop kalkıyoruz. İnsanın kafasını bir yere çarpması ihtimal dahilinde. Ben dayanıklıyım. Eşim ise cennet bir doğada gezmenin hatırına ses çıkarmıyor. Yoksa çoktan “geri dönelim” demişti. Yanları açık olan araçtan zaman zaman içeriye ağaç dalları giriyor. Eşimi dallardan koruma görevini üstleniyorum. Bir yandan da etrafı seyrediyorum. Seyir ve dinlenmek için mola veriyoruz. Rehberimiz etraftaki sumak ağaçlarını gösteriyor.

Sumak ağacının dalları yüklü..

Burası İda Dağı efsaneleri ile “Tanrıların armağanı” kabul edilen bir doğa harikası. Zeus’un doğum yeri. Dünyada sayılı oksijence zengin havası olan yerlerden biri. Bunu ağaçların dalları üzerindeki likenlerden anlayabiliyoruz. Çünkü, likenler sadece temiz havaya sahip olan bölgelerde yaşayabiliyor.

İki saati aşan bir yolculuk sonunda kamp alanına varıyoruz. Öğle yemeği hazırlanırken yarım saatlik serbest gezinti süresi veriliyor. Yemekten sonra doğa yürüyüşü ve gölette yüzme var programda. Herkes bir tarafa dağılıyor. Eşimle dere yatağına doğru gidiyoruz. Su oldukça azalmış. Yine de buz gibi suya ayaklarımı sokmaya kararlıyım.

Bir süre fotoğraf çekerken ıslık ve sesle yemeğin hazır olduğu bildiriliyor. Geri dönüp kamp alanına gidiyoruz. Makarna, köfte, salata ve içecek fazlasıyla yetiyor.

Yemeğin ardından göletlere ulaşmak için kanyonda yürüyüşe başlıyoruz. Gölette yüzmek için mayo havlu vs. hazır durumdayız. Rehberimiz yılan görebileceğimizi korkmamamızı söylüyor. Çok önemsemiyoruz. Yarım saatlik yürüyüşten sonra gölete ulaşıyoruz.

Su buz gibi. Fakat yoğun bir şekilde yosunlu. Su altı çekimi için ekipmanım var. Fakat  yosunlar nedeniyle çekmeye değer bir görüntü yok.

Su azlığı yada yavaş akması nedeniyle gölet epey yosunlu. Fakat yine de yüzmeye karar veriyorum. Suyun soğukluğu ve serinletici etkisi yosunlu olmasını unutturuyor.

Yarım saatlik gölette yüzme zamanı çabuk bitiyor. Kamp alanına doğru yürüyüşe geçiyoruz. Dönüş rotamız kanyonun diğer tarafından olacak.

Arazi aracıyla hoplaya zıplaya ilerlemeye başlıyoruz.

Kanyona hakim bir konumda mola veriyoruz. Herkes fotoğraf çekmeye koyuluyor. Kantonun görüntüsü fotoğraflarından daha etkileyici.

Ardından Akçay’a dönüş için yola çıkıyoruz. Bu kadar zıplamadan sonra asfalta çıkınca  yolculuk monotonlaşıyor. Akçay’da arabanın üzerinde park fişi buluyorum. Fakat etrafta ödeme yapılacak bir görevli yok. Bir esnafa soruyorum. “Nasıl öderim” diye. “Yırt at. Biz hiç ödemiyoruz” diyor. İyi vatandaş olmaya kararlıyım. Epey bir aramadan sonra görevliyi bulup park ücretini ödüyorum. Akşam yemeğini Ömür Lokantasında yedikten sonra dönüş yoluna koyuluyoruz.