Burgman 200 ile Panik Frenleme

Hava oldukça soğuk. Rüzgar sert esiyor. Yeterince üşüdüm. Eve varmak için acele ediyorum.  Önümde paket servisi yapan bir skuter var. Geçmek üzere hızlandım. Tam bu sırada orta refüjdeki aralıktan yolun diğer tarafına geçmek için frenledi. Ve önüme doğru yöneldi. Sağa kaçış manevrasının zor ve tehlikeli olduğunu düşündüm. Gidonu düz tutup panik frenleme yaptım. Ön tekerde ABS devreye girmezken arka tekerde devreye girdi. Ve arkanın savrulmasına engel oldu. Hızım iyice düştükten sonra sağa kaçış manevrasıyla sıyrıldım. Sağa kaçarken aynaya bakamadım. Şans benimleydi. 2000 km. dir kullandığım Anlas lastikleri aslında pek gözüm tutmamıştı. Bu deneyimden sonra lastiğe not verirken cimrilik yaptığımı düşündüm. Doğrultusunu hiç bozmadan panik frenleme yapan Burgman 200 frenleme ve ABS konusunda gözüme girmeyi başardı.

Hız : 80 km/h
Lastik : Anlas Tournee. 2000 km.de
Lastik durumu : Isınmış durumda.
Hava sıcaklığı 3-4 derece
Yol durumu : Sıradan asfalt. Kuru.
Fren balataları : 2000 km.de

Stabilize asfalt yolda ilerliyorum. Önümdeki otomobili solladıktan sonra kamyonu da sollamaya başladım. Kamyon bir anda sol şeride girerek önümü kapattı. İlk anda kurtaramayacağımı düşündüm. Frenlere asıldım. Sert fren nedeniyle arka teker kayıyor diye düşünürken Abs devreye girip hayat kurtarıcı etkisini gösterdi. Kaza yapmadan yavaşlayabildim.  Kamyon, önündeki traktörü geçmek için sol şeride geçmişti. Traktörü görmediğim için bunu beklemiyordum. Sol şeridin solundan geldiğim için kamyon önündeki traktörü perdelemişti. Tam bir trafik tuzağıydı.

Hız : 100 km/h
Lastik : Ön Anlas Tournee. 10.000 km.de. Arka Metzeler ME7 Teen 3000km.de.
Lastik durumu : Isınmış durumda.
Hava sıcaklığı 18-19 derece
Yol durumu : Stabilize asfalt. Kuru.
Fren balataları : 10.000 km.de

Kazasız belasız sürüşler…

Yorum bırakın